PL EN

Instrukcje dla Autorów

 
Wyślij artykuł

Informacje ogólne


Przestrzegając zasad fair play oraz dbając o najwyższy poziom tekstów przyjmowanych do druku, od początku istnienia czasopisma Zespół Redakcyjny zadecydował o wdrożeniu procedury zabezpieczającej oryginalność artykułów naukowych.

Każda osoba zgłaszając tekst ma obowiązek wypełnić formularz zgłoszeniowy

Formularz zawiera deklarację, która ma zapobiec zjawisku ghostwritingu (sytuacja, gdy ktoś istotnie przyczynił się do stworzenia publikacji, ale nie został ujawniony jako autor) oraz guest authorshipu (sytuacja, gdy udział danej osoby w tworzeniu publikacji był minimalny lub w ogóle nie miał miejsca, jednak została ona wskazana jako autor lub współautor).

Po przyjęciu publikacji do druku każdy z autorów wypełnia oświadczenie o przeniesieniu praw autorskich.

Przygotowanie tekstów – wytyczne:


  1. Wielkość tekstu dla artykułu nie może przekraczać jednej strony wydawniczej (do 25 tysięcy znaków, wliczając spacje i przypisy), natomiast w przypadku recenzji - do 9 tysięcy znaków.
  2. Teksty powinny być przygotowane w odpowiedniej formatce (link do formatki).
  3. Wersja elektroniczna tekstu (w formacie .doc i .pdf) jest przekazywana przez Autora poprzez Panel Redakcyjny
  4. Do artykułu należy dołączyć krótkie streszczenia w języku polskim i angielskim (ok. 1,5 tys. znaków, 250 wyrazów) oraz słowa kluczowe (max. 5 słów).
  5. Do artykułu należy również dołączyć informacje o autorze, adres do korespondencji, numer telefonu i adres poczty elektronicznej, nazwę i adres instytucji naukowej. W przypadku finansowania badań, których rezultatem jest proponowana publikacja, prosimy o podanie informacji o źródłach ich finansowania.
  6. Do przesłanej propozycji publikacji należy dołączyć oświadczenie, że przedłożony tekst nie był nigdzie wcześniej publikowany.
  7. Termin wykonania korekty autorskiej wynosi maksymalnie 10 dni. Po upływie tego czasu przesłany tekst, po uwzględnieniu uwag recenzyjnych, będzie skierowany do publikacji wyłącznie z korektą redakcyjną.
  8. Publikacje w czasopiśmie „dot.pl” nie są płatne.
  9. Redakcja nie zwraca materiałów niezamówionych.
  10. Decyzja Autora o publikacji w czasopiśmie „dot.pl” oznacza zgodę na zarchiwizowanie tekstu w wersji elektronicznej we właściwym Repozytorium i bazach danych, z którymi współpracuje czasopismo.
  11. Pliki tekstowe powinny być zapisane w formacie .doc (Word 97 lub nowszy) i .pdf (Adobe Reader).
  12. Autor przekazuje Redakcji zapis elektroniczny tekstu (z ciągłą paginacją) uwzględniający tekst główny, przypisy, ostateczny materiał ilustracyjny oraz tabele i zestawienia. Treść w obu formatach musi być identyczna.
  13. Numerowanie stron: położenie – dół strony (stopka), wyrównanie – do prawej.
  14. Czcionka: 12-punktowa Times New Roman, tekst wyjustowany z interlinią 1,5 wiersza, marginesy2,5 cm.
  15. Dozwolone jest stosowanie wyłącznie cudzysłowów drukarskich. Cudzysłowy - zarówno otwierający, jak i zamykający - powinny być przylegające do tekstu, do którego się odnoszą. Nie akceptuje się używania podwójnych przecinków ani apostrofów zamiast cudzysłowów. Fragmenty pominięte w cytatach należy oznaczyć poprzez umieszczenie trzech kropek w nawiasach kwadratowych: […].
  16. Tablice powinny być wprowadzane czcionką 11-punktową Times New Roman, z interlinią 1,5 wiersza. Niedopuszczalne jest stosowanie pogrubionej czcionki w nagłówkach; nie należy również wyrównywać danych liczbowych spacjami ani tabulatorami. W danych liczbowych stosuje się przecinek do oddzielenia wartości dziesiętnych. Ryciny i tabele przeznaczone do publikacji powinny być włączone do tekstu i ponumerowane. Tytuł tabeli powinien znajdować się powyżej tabeli, zaś podpis pod ryciną. Każde źródło należy umieścić pod ryciną lub tabelą.
  17. W tekstach publikowanych w czasopiśmie „dot.pl” stosowane są przypisy dolne. Osobno należy dołączyć zestawienie cytowanej literatury. W przypisach prosimy o stosowanie przyjętego w czasopiśmie „dot.pl” zapisu bibliograficznego.

Zasady edytorskie


  • inicjał imienia + nazwisko autora;
  • w przypadku prac zbiorowych, które mają więcej niż czterech autorów – tylko nazwisko pierwszego oraz w skrócie: et al. (np. A. Kowalski et al.)
  • tytuł publikacji kursywą;
  • tytuł czasopisma (bez używania skrótów) w cudzysłowie;
  • tytuł serii wydawniczej bez cudzysłowu;
  • w przypadku pracy zbiorowej: inicjał i nazwisko redaktora opatrzone skrótem: (red.);
  • w przypadku opracowań słownikowych i encyklopedycznych: nazwisko redaktora po tytule publikacji;
  • nazwa wydawnictwa;
  • miejsce i rok wydania;
  • numer cytowanej strony (stron);
  • w razie powołania wyżej wymienionej pozycji: ibidem;
  • w razie powołania pod rząd dwóch lub więcej prac tego samego autora: idem (zamiast "tenże", "tegoż"); eadem (zamiast "taż", "tejże");
  • w przypadku powołania tej samej publikacji w innym miejscu: op. cit.;
  • w przypadku powołania innej publikacji tego samego autora: inicjał i nazwisko autora, początek tytułu kursywą i wielokropek

Brak opłat za publikowanie


Publikowanie w czasopiśmie „dot.pl” jest bezpłatne. Wydawca nie pobiera opłaty zgłoszeniowej i opłaty za opracowanie artykułów.
 
ISSN:2957-2150
Journals System - logo
Scroll to top